Case: Transformatie naar een ICT regieorganisatie
ICT was voor deze organisatie met 1000+ medewerkers in de Benelux een levensbehoefte, maar geen kerncompetentie. Door technologische ontwikkelingen die elkaar in rap tempo opvolgen en toenemende cyber dreigingen was het nagenoeg onmogelijk om bij te houden voor interne systeembeheerders. Onder het motto "doen waar je goed in bent", en met de visie ICT dienstverleners in de markt kwalitatief hoogwaardiger diensten kunnen leveren tegen lagere kosten, is een marktverkenning en aanbesteding opgestart en begeleidt.
Na de selectie en contractering hebben wij deze organisatie begeleid met het daadwerkelijk outsourcen van de kritieke ICT infrastructuur en helpdesk diensten. Daarnaast hebben wij in het kader van het onderliggende reorganisatie plan de oude ICT organisatie getransformeerd naar een ICYT regieorganisatie. Zo zijn enkele interne systeembeheerders opgeleid tot informatiemanager of functioneel applicatiebeheerder. Vanwege zijn of haar affiniteit met ICT fungeert de applicatiebeheerder of informatiemanager als eerste aanspreekpunt voor de ICT-partner.
Het resultaat van deze transformatie is een uiteindelijke kostenbesparing, snellere dienstverlening en betere borging van risk & security standaarden. Als gevolg kan de organisatie zich nu richten op haar kerncompetenties en interne processen optimaliseren.